fredag 20 december 2013

Skydive i Taupo

Efter två nätter i Rotorua kände vi oss rastlösa och begav oss till Taupo, denna gången med en ny buss. Vi tog oss en promenad genom en skog som bestod av Californian Coastal Redwoods (maffiga träd). Där gick vi en stund tills vi åkte vidare för att stanna och se på några "Mud Pools", lera som bubblade.


När vi väl nådde Taupo var det dags för något vi hade längtat till ett bra tag. Skydive! Jag var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Jag var först ut att hoppa. Känslan när man lämnade planet var det skönaste. Sedan föll man genom ett moln som var lite obehagligt då man fick regn i ansikten. Man visste inte heller vad man skulle göra för fotografen. Ansiktet gick inte att styra, jag såg ut som en gris! När han (det var självklart ett tandemhopp) sedan släppte ut fallskärmen lät han mig styra den, skoj skoj. Jag tyckte att den första sekunden och i slutet när man åkte runt med fallskärmen var roligast. För att fira gick vi till en italiensk restaurang och åt en maffig carbonara.
(Mer bilder från själva hoppet kommer snart)

Vår skjuts hem 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar