torsdag 12 december 2013

Galna dagar i Queenstown

Hej!

Nu var det återigen längesedan, jag vet jag vet. Men här kommer en summering över det vi har gått igenom de föregående dagarna. Vi åkte från staden Wanaka den 8 december. Vi hade som saft lite problem med Kiwi-bussarna som inte ville ta med oss ner till Queenstown. Innan vi tog en vanlig buss till Queenstown gick vi till the Puzzling World. Det var ett ställe med massa pussel, illusioner och dylikt. Titta in på Alexandras blogg för bilder (http://annandelavjorden.blogspot.co.nz/2013/12/seg-med-uppdatering.html).

Väl i Queenstown mötte vi upp med våra nya svenska kompisar. De hade fixat så att vi var i samma rum, awesome, och vad som var ännu mer awesome var att Josefine hade betalat vårt bungyjump! Eftersom vi var sena p.g.a bussarna kunde inte vi vara på mötet man behövde vara för att betala. Utan hennes goda gärning hade det inte blivit av! Efter en snabb dusch och matbit var det utgång. Queenstowns partyliv ska tydligen ha väldigt bra utbud, och det hade det!

Här är bilder från dag 1 i Queenstown:

Dag nummer två var en speciell dag, det var nämligen min födelsedag! 20 år är man nu. För att göra dagen ihågkommen skulle vi starta med Nya Zeelands högsta bungy (134 meter) och största swing! Vi var bokade med våra kära svenskar, så vi peppade varandra en hel del. Natten innan kunde jag knappt sova, men när man väl var där var jag inte lika skraj. Tyvärr så kunde inte Amanda göra sitt bungy den dagen eftersom hon har astma och man måste då ha med sig sin medicin ifall något inträffar. Alexandra har också astma, men hon var lite slug och undvek att säga det till dem. Josefine var den första att hoppa, hon gjorde det så bra så man hade inget val än att låtsas vara lika cool och bara göra det! Det var något av det bästa jag har gjort! Känslan när man var på väg ner var euforisk och känslan man hade när man satt och väntade på att få komma upp igen var ännu bättre! Efter bungyt skulle jag och Alx göra swingen. Man var inte rädd eftersom man redan man hade gjort det värsta man hade kunnat tänka sig. Swingen var fett skoj och man fick en fin keps om man hade gjort den. Jag fick även en fin tjocktröja av Alx i födelsedags present som bevisade att man faktiskt hade gjort det.

Efter hoppet firade vi med en FergBurger! Det var nog den godaste burgaren jag någonsin har ätit (du hade älskat den pappa). Senare på kvällen var det så klart lite party. Roligaste kvällen på väldigt länge! Det var pubcrawl, så man gick till lite olika barer, bland annat en isbar. På väg hem igen på natten fick det bli en till Fergburger.

Här är bilder från min födelsedag:
Taggad!
Jag gjorde det!

Dag tre var väldig chill under dagen. Hängde lite i parken och förberedde oss inför kvällen. Det var som så att hostelet hade ordnat Bingo-kväll. Den som vann på hela brickan kunde få ett bungy och hade man en rad så vann man en 50 dollars bartab! Amanda var en höjdare på bingo, hon lyckades ta hem 50 dollars priset som hon delade med oss, goe tös! Hela kvällen var i princip gratis! Tack vara tre fria drinkar som hostelet bjöd på, Amandas bartab, smarta svenskar som lurade systemet och en snäll dansk.

Bilder från 3 dagen:

Fjärde dagen spenderades delvis på en buss och delvis på en färja. Vi var nämligen i Milford Sound. Milford Sound blev nyligen utnämnd till en av världen vackraste platser (Lite fakta: http://en.wikipedia.org/wiki/Milford_Sound). Tyvärr verkar inte vädret vara med oss här på NZ. Speciellt inte när man verkligen vill att vädret ska vara hyfsat i alla fall. Vi fick se lite, men det var fruktansvärt dimmigt! På kvällen blev det återigen en utgång. Inte lika länge den här gången då vi var trötta från dagens tur.

Bilder från 4 dagen:
Asiater o deras paraplyer
 

Sista dagen var ingen heldag. Vi var tvungna att åka till flygplatsen för att sedan dra vidare till Auckland. Jag fick mig min sista FergBurger och vi var tillslut tvungna att säga farväl för nu till våra svenska vänner. Kommer sakna dem <3

Nu är vi i Auckland och har precis kommit hem från bion. Blev "Hobbit - The Desolation of Smaug" lite spontant




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar