lördag 28 september 2013

Stora Barriärrevet

Hallå!

I torsdags åkte vi till det stora barriärrevet. Vi var uppe tidigt idag med. Denna gången var det lite värre då vi inte hade fått så mycket sömn. The Jacks (vårt hostel) påminde lite om Big Brother huset. Just vårt rum var ett "allrum". Vi var det enda rummet med balkong, o den balkongen var populär. Det brukar alltid ta en stund för mig att somna, och det underlättade inte att mina öronproppar låg i den stora väskan som vi hade låst in i receptionen. Men när jag äntligen var nära att somna, då stormar en av våra roommates in med ett ragg. Alexandra hade oturen att sova över de två turturduvorna. Sedan kom alla resterande rumskamraterna (plus några andra). Så ja, det blev inte mycket sömn. Men, men inte ens den föregående natten kunde stoppa torsdagens äventyr. Vi var båda väldigt nervösa. Alexandra gillar verkligen inte havet och jag var tvungen att dyka utan henne (hennes astma satte stopp för dykningen). Jag skulle dyka vid första revet, läskigt men samtidigt skönt att få det gjort.  På vägen ner mot djupet hade jag lite problem med örat. Jag ville inte vara tvungen att avbryta så jag gjorde ett ok-tecken o fortsatte. Dykningen var skoj, men jag tycker nästan att snorklingen var bättre då man hade större frihet att simma vart man ville. Vi såg tyvärr inga sköldpaddor eller hajar, men vi träffade en gigantisk blå fisk vid namn Nigel. Vi sov gott den natten i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar