fredag 13 september 2013

Sammanfattning av de första dagarna

Nu har vi äntligen tid att sitta o chilla med internet. Man inser snabbt hur beroende man är. Jag ska nu gå igenom mån, tis, ons, tor o fre.

Måndag: Sov, var kinkiga o letade efter en Subway.

Tisdag: Första riktiga dagen i Sydney. Vi vaknade och var faktiskt rätt så utvilade. Tur var väl det då vi  hade en lång och händelserik dag framför oss. Gruppen samlades och begav sig mot "The botanic garden". Superfin park med massa fåglar med långa näbbar, jepp! När vi hade gått igenom parken såg vi helt plötsligt det rätt kända Opera huset. Faktiskt mäktigare i verkligheten. Vi sprang runt och tog kort på Opera huset och The Harbor Bridge innan vi skulle hoppa på en färja som tog oss till Watson Bay. Där gick vi en promenad till en utsiktsplats, vackert. Senare på kvällen var det pizza och vin party!

Onsdag: Onsdagen var rätt seg. Vi skulle fixa alla viktiga grejer (bank, informationsmöte, sim-kort och dylikt). Vi hade ett CV-möte bokat kl 4, men banken tog längre tid än väntat så vi missade det. På kvällen hade vi grupp middag. Mysigt ställe, men självklart skulle jag o Alx få vår mat mycket senare än alla andra. Det var väl gott när vi väl fick det, men bittra var vi.

Torsdag: Dags för Bondi Beach! Tyvärr började utflykten lite hemskt då jag insåg att jag inte visste var min mobil var. Insåg att den kunde vara kvar på toaletten på hostellet. Bad vår guide Matt att ringa och kolla om den var där, och det var den. Den lättnaden man får är obeskrivlig. När det väl var löst kunde jag njuta av den fina strandpromenaden. Vi började i Bronte Beach och avslutade på Bondi Beach. Det är ju vår nu så det var inte fullsmockat på stränderna, vilket var toppen. På kvällen var det ost och vin sammankomst. Jag trodde att det skulle vara lite olika viner och ostar, så man kunde provsmaka lite. Det var inte fallet! Drick så mkt vin du vill och ät chips, ost och kex i mängder. Jag gillar ju när saker är gratis, så kvällen blev lite väl kul.

Fredag: Idag var vi och surfade! Vi åkte upp till norra Sydney där det skulle vara lite folk och lagom stora vågor. Lite folk var det, men lagom stora vågor kan jag inte hålla med om. Både jag och Alx lyckades ställa oss upp på brädan flera gånger. Efter några brädor i huvudet och lite kyla, kände vi oss nöjda. Snart ska vi på Aussie BBQ (bara coca-cola idag).

Här kommer lite bilder som summerar dagarna:


Tisdagens bilder. 
Torsdagens bilder.
                                         
Fredagens bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar